عکس بازیگران

عکس بازیگران

عکس بازیگران

عکس بازیگران

بیوگرافی هنگامه قاضیانی

 

بیوگرافی هنگامه قاضیانی

بیوگرافی هنگامه قاضیانی

هنگامه قاضیانی بازیگر زن تئاتر، تلویزیون و سینمای ایران متولد 1349/02/30 در مشهد می باشد. خانم قاضیانی یکی از بازیگران بسیار تحصیل کرده و با بار علمی بالا می باشد. ایشان فارغ التحصیل دانشگاه آزاد اسلامی در مقطع کارشناسی جغرافیای انسانی اقتصادی و همچنین فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد فلسفه عرب از دانشگاه سان فرانسیسکو آمریکا می باشد. هنگامه اولین نوه دختری خانواده قاضیانی بوده است. به گفته خود ایشان بعد از 8 نوه پسری ایشان اولین نوه دختری بودند که پا به دنیای خانواده قاضیانی گذاشتند.

با توجه به بار علمی زیادی که ایشان دارند جای تعجب ندارد که بشنوید ترجمه کتاب سرزمین مرد سرخپوست، قانون مرد سفید پوست نوشته ویلکومب واشیرن توسط هنگامه قاضیانی انجام شده است.

بیوگرافی هنگامه قاضیانی

یکی از فعالیت های هنگامه قاضیانی شرکت در جشنواره وارنا در بلغارستان به عنوان داور این جشنوار می باشد.

قاضیانی علاقه زیادی به موسیقی دارند و در کنار تمام فعالیتهای هنری که دارند در عرصه خوانندگی نیز جا نمانده است. دی ماه سال 94 بود که در تالار وحدت تهران کنسرت موسیقی بانوان را برگزار کرد. در این کنسرت هنگامه قاضیانی ترانه های ماندگاری از موسیقی ایران با تنظیم رضا تاجبخش را اجرا کرد.

بیوگرافی هنگامه قاضیانی

شروع به فعالیت

اولین تجربه خانم هنگامه قاضیانی با سینما شروع شد. ایشان در سال 1380 با فیلم سینمایی سایه روشن به کارگردانی حسن هدایت وارد سینما شد. پس از آن در کنار سینما به کار تئاتر نیز پرداخت و اولین کار تئاتر خود را با نام نمایش "مثل خون برای استیک" آغاز نمود.

کمتر در تلویزیون و بیشتر در سینما دیده شده است. تنها کاری که در تلویزیون به ایفای نقش پرداخته است بعد از تله فیلم هویت، سریال "سرزمین کهن" در سال 92 بوده است.

خانم قاضیانی تا به اکنون توانسته است چندین جایزه جشنواره فجر، تندیس حافظ، خانه سینما، جشنواره دنیای تصویر، جشنواره وارنا و ... را به عنوان بهترین بازیگر نقش زن از آن خود کند و در کل کارنامه هنری بسیار موفقی دارد.

بیوگرافی هنگامه قاضیانی

ازدواج

خانم هنگامه قاضیانی بازیگر 48 ساله تئاتر، تلویزیون و سینمای ایران یک بار ازدواج ناموفق داشته اند که به جدایی انجامیده است. زمانی که فرزندش 5 ساله بود و خوددش 24 ساله متارکه نموده و دوران سختی را پشت سر گذرانده است. قاضیانی در فیلم سینمایی به همین سادگی نقش یک زن خانه‌دار شهرستانی را که در مناسبات شهری تهران امروزی دچار تردید در زندگی با همسرش شده بازی کرد که برای نقش آفرینی زیبایش در این فیلم سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن در بیست و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۸۶ را دریافت کرد.

بیوگرافی هنگامه قاضیانی

حاصل این ازدواج یک فرزند پسر به نام اشکان می باشد. رابطه قاضیانی با اشکان مانند خواهر و برادر می ماند و به گفته خودش برای اشکان گاهی مادر و گاهی خواهر هستم. رابطه بسیار صمیمی دارند که این رابطه درست را مدیون صداقت بینشان می داند و اینکه هیچ دروغی بین آنها وجود دارد.

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.